October 18, 2011

MoU: UiTM Advertising & Dentsu


Universiti Teknologi MARA (UiTM) menjadi universiti pertama di Malaysia menandatangani perjanjian persafahaman (MoU) dengan syarikat periklanan terkemuka dunia, Dentsu Group.

Bernama
Adoimagazine



oook. teruja dalam seribu pertanyaan.
Adakah dentsu akan menghantar orang untuk "mengajar" kami The Dentsu Way ? maksud aku bukan buku dia tu, tapi betul-betul cara Dentsu. which means syllabus kami berdasarkan cara kerja Dentsu ke, ape ke, lebih kurang la.

ke macam mane ?

ceq taktau apa yang kami dapat nanti.
lebih mudah untuk intern di Dentsu?
dan jika yang dapat intern dekat Dentsu tu, tak perform la pulak . buruk nama uitm je.
dengan statement tu, orang mungkin akan kata,
"da dapat dentsu, buat la betul-betul"
memang la, masa hadapan kita mane tau. tibatiba environment dia tak kena dengan kita ke, cara diorang rumit bagi kita ke (sebab tak berapa pandai atau tak expect kita dapat job tough or wtv) kita tak tau kan? ada banyak unsur-unsur lain yang boleh buat kita under-performance. dibawah tahap terbaik kita, atau dibawah tahap Dentsu itu sendiri

atau

"diorang mesti pilih punya, interview dulu ke"
jadi apakah kelebihan MoU ini ? sama je la macam before buat MoU, kene interview jugak. ataupun intern punya intake diperluaskan, dipertambahkan, diper-ramaikan lah senang cite. mungkin dulu diorang amek 4, mungkin lepas MoU ni diorg amek 10 ke.

ok saya tak tahu. perkara ini hanya bermainan diminda.

sebenarnya, aku minat Dentsu. tapi tengok macam gempak je, macam aku takde ability untuk join Dentsu. tapi kalau dapat intern/kerja dekat Dentsu. bangun pagi aku dengan senyuman nak pegi kerja haa.

No comments:

Post a Comment