April 15, 2009

Interview

13042009 isnin keje halfday.
balik sediakan sume doc yang diperlukan.
katanya nak gerak afta 7pm.
gerak lepas solat maghrib plak.
ondaway tu, nampak azfar & am. huu
nmpk am, rndu plak time dulu² tiap petang men futsal ngan dorg. haha
masuk kfc nampak kemba ez ngn member dia. ignore².
sampai Hotel Exelsior Ipoh bout 1030pm.
baca² skit pasal Ad. buat² ayat skit untuk interview. text lilin sampai tido :p
14042009 selasa bangun tepat 6am.
mandi solat siap² packing² turun breakfast gerak.
fuoo pakgad buncit tu jaga gate.
baik plak an jumpa bapak aku, slalu ngn student kerek tak berabis. tarik misai caplin kau tau la.
ramai pulak orang interview. ingat skit.
skali ngan course lain. building surevey, interior design, bla bla.
8.30am ujian bertulis. ok. sekrang 8.15am, aku datang awal ke?
perampuan je semua! aku sorang je lelaki tengah² tu. gosh.
time nak masuk bilik ujian tu baru la nmpk lagi manusia² lain.
lelaki macam 1/10 je weh. semua ada 90orang. katanya la.
ramai budak lepasan matrix/stpm etc. bdk uitm aku dlm 31org cmtu.
ada kucai, ada imma, ada yusliyana, ada nurul laila bersama rakannya yang comel. haha
baru aku tau org pggl nurul tu 'kakak'. setahun je pn beza.
ujian bertulis, suruh describe about yourself, penekanan kenapa amek program tu, ispirasi etc. in english. haih, lame tak tulis kot. goreng je la. dua page la plak aku buat. haha.
after that tunggu la sampai pukul2 sebab pagi tu budak interview budak lepasan stpm dlu.
lepak kat cafe fspu. nampak ez :D
lama tak nampak! rindu! :p
tak sempat nak keja, dia jalan laju nak ke library.
so xpe lah, nak final exam pn kan. text je la sampai ke balik :p
time lunch namapak ez lagi. wuu~
pukul dua, masuk bilik menunggu unuk interview.
hoaa! buat aku cuak je budak² ni. sume dok baca pasal gov.
ready sume sijil².
aku tak bawak sijil!!! kabinet baru satu ape tak hafal.
sorang² kene interview. sume stok klua bilik interview gelak² tak dapat jawab.
gosh! kurang skit neves sbb dorg dok gelak² je.
perasan ada aweks asek toleh blakang pandang kau je :p hahahah
comel pulak tu.
aku punya la senyap dok sorang² xde geng.
lain sume ade geng masing². dak OM dok skali, dak AD dok skali.
aku dok skali ngan beg aku je. hahaha
dalam 4+pm cmtu.baru la turn aku pulak.
lalu dpn bdk comel tu. dia ber suara "Goodluck!"
sambil buat muka comel. haha
terus serta merta tak neves lansung!! hahaha
masuk muka tenang, senyum je.
interviewer pn senyum je. huhu
dua orang, sorang namanya Dr Khoo, sorang En Nizam klu x silap.
K : ur name?
A : err, azam. muhammad azam.
K : so, ok azam. tell me about ur self..
A : ok, my name is muhammad azam bin mohd zamri, im 21years old and i live in shah alam.
K : (dok tenung aku sambil buat muka ingin tahu)
A : (buat muka pelik sambil cakap dalam hati, nak lagi ke?)
A : err, i currently do practical training for diploma in computer science.
K : ow, so u are computer science student. so why u want to change to this course, Mass Comm.
A : actually, im interested about advertising..
K : (dok tenung aku sambil buat muka ingin tahu)
A : (buat muka pelik sambil cakap dalam hati, aduhai dia ni buat muka plak)
A : (latu dok gebang la time skola dlu sampai la skrang buat brochures flyers untuk some club kt skola tu, tak sempat nak gebang time special topic dia da nyampok)
K : so, what do u know about advertising?
A : erm, adevrtising is a form of communication via one or some medium to persuade pontential customer to buy or use the brand of product or services that advertise. (sebijik aku amek dari wikipedia, tapi ade tambah² skit la)
K : 'product and services' that's true. very good. (sambil angguk²). tell me type of advertising that u know
A : erm, bilboard, radio, tv... printed such as brochures and flyer.. ad in mag, ad in website.
K : ok, that's good.
N : ok now im gonna ask u general question. tell name of prime minister of thailand.
A : ha?? the new one? err... i've no idea.
N : Menteri Besar Penang?
A : (geleng kepala sambil senyum)
N : ok, tell me how many district in selangor.
A : err..six?
N : how mane section in shah alam.
A : eerr, 32?
N : are u sure?
A : er no.
N : what about U1 and U2? it also in shah alam rite?
A : oh yang tu pn ada ke. (buat² xtau. hahaha)
N : ok, i dont know so forget about it. haha how many state in malaysia
A : erm, 13? (serious aku xtau dow. hahaha kira² balik ada 13 la kot + putrajaya jadi 14 la)
N : name of Menteri Besar Selangor
A : Tan Sri Khalid (buat² tau, tah mane aku dapat name tu pn aku tak tau)
N : (mengangguk je, pandang Dr Khoo)
K/N : ok that's all. thank you (senyum)
A : ok, thanks (senyum)

fuh! lega! ingatkan interviewer muka ketat je an.
klua² bdk comel tanya, "ok tak?"
then cite la ape jd kt dlm tu.
then bla, dia kata lagi goodluck.
da jauh skit jalan. dgr dia kata, "aik goodluck lagi, tadi da goodluck da sudah pn goodluck. haha" HAHA
pastu ingat nak jumpa lan and ez jap. ayah macam nak cepat je.
so jalan je la. nasib lan kata nanti dia datang kl ;D
balik sampai kol7. kol8 g tusyen.

*thanx to lin lan alep myra(didn't expect u wish weh) coz wish gudluck on that day. wish korag buat neves ku kurang skit. haha.

No comments:

Post a Comment